Grapeness
18 novembre 2023

Made in Limburg

Op 18 november 2023 verscheen een artikel op Made in Limburg naar aanleiding van de opening van onze nieuwe winkel aan de Vennestraat in Genk.

Claes en Geurden ontvangen eerste klanten

In Genk werden zopas de deuren geopend van Grapeness, de gloednieuwe wijnhandel die wordt gevormd door het samengaan van Wineplus van Koen Claes en GrapesHouse of Wines van Maxim Geurden. De eerste klanten zijn heel enthousiast over het aanbod en de presentatie.

Koen Claes en Maxim Geurden beslisten nog niet zo lang geleden om hun samenwerking te bestendigen met een fusie. Beide wijnhandels gooiden hun expertise, specialisaties en klantenbestanden bij elkaar, en plakten daar een nieuwe naam op: Grapeness. Voor de nieuwe entiteit werd een aangepast onderkomen gezocht. De keuze viel op een nieuwbouw, gelegen aan het rondpunt op de kruising van de Hasseltweg, Europalaan, Vennestraat en Tennislaan. De multifunctionele winkel werd zopas in aanwezigheid van prominente genodigden, officieel geopend.

“We hebben gekozen voor een minimalistische, maar warme setting”, zeggen Claes en Geurden. “Het atelier en de winkel werden (door YP Eurofix) in stijlvol maatwerk ingericht met het oog op beleving. De setting heeft de ruimte om in alle rust het aanbod te ontdekken, te proeven en bovenal er van te genieten. De grote tafel in het midden nodigt uit om te degusteren. Zowel sporadische bezoekers, als groepen en clubs van échte kenners, zijn welkom om nieuwigheden te ontdekken in ons divers aanbod voor verschillende budgetten.” Beide zaakvoerders zullen zelf de klanten ter plaatse bedienen en ook regelmatig de wijnmakers zelf uitnodigen om hun verhaal te vertellen.

Het aanbod van Grapeness is heel divers, met de focus op wijn uit België, Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk en Slovenië. “We hebben een gamma samengesteld met eigenzinnige keuzes, die rechtstreeks van de producent komen”, aldus nog Koen en Maxim. “In elke prijscategorie vallen er ontdekkingen te doen, en dit zowel voor levensgenieters die thuis een flesje willen kraken, als voor horecazaken en bedrijven. Ja, we zijn heel fier op ons project en als we de eerste reacties mogen geloven, zal het grote publiek heel snel de weg naar Grapeness weten te vinden.”

Kurt Meers